Hariduslikud erivajadused ehk HEV on kaasaegne termin tähelepanu koondamiseks ja nende õpilaste toetamiseks, kellel on raskusi osaleda üldises hariduse andmise protsessis. Laiemalt adresseerib HEV igaühe inidividuaalse ja personaalse õppe vajadusi elukestvas õppes.
-
TTS Easi-Speak heli salvestavad bluetoothiga mikrofonid
Mitmekesistage kõne- ja kuulamistegevusi selle värviliste Bluetoothi-mikrofonide komplektiga. Lihtne vahend klassitegevusteks: lapsed saavad mängida reporterit või lauljat ja see ei ole seotud arvutiga. 4-tunnise mahuga mälu saab MicroSD-kaardiga lihtsalt suurendada. Sobib ideaalselt lastele, kellel esineb valikulist mutismi.
-
TTS Rahustav raskustekk - 3,5kg
Raskustekk aitab lastel rahuneda, lõõgastuda, puhata ja parandada ärevuse taset. Suurendab kehateadlikkust.
-
TTS Blue-Bot ja Programmi käsulugeja stardikomplekt
Blue-Bot põrandaroboti abil saab lastele lihtsalt ja lapsesõbralikult tutvustada esimesi oskusi seadmete juhtimisest ning programmeerimisest. Põrandaroboti kasutamisel areneb laste algoritmiline mõtlemisvõime (programmi loomine ja vigade tuvastamine) ja loogiline arutlusvõime (programmi käitumise ennustamine ja teekonna kavandamine). Robotil on Bluetooth tugi, mistõttu saab seda juhtida kasutades käsulugeja seadet, tahvel- või sülearvutit.
-
TTS Ruumi müramõõdik
Võimaldab seadistada eri tegevustele sobiva mürataseme ruumis. Ruumi müramõõdik näitab visuaalselt mürataset, et lapsed saaksid oma hääletugevust kohandada. Seadke eri tegevustele erinevad tasemed, et õpilased saaksid ülesandele keskenduda.
-
TTS Digitaalne mikroskoop
Kolm ühes digitaalne mikroskoop, mida saab kasutada iseseisva seadmena või kaasaskantava väliseadmena. Lihtne keeratav mehhanism võimaldab lastel lülitada 50-, 100- ja 200-kordsele suurendusele, mikroskoobi esiosal on kahekordne suum. Kaasasolev tarkvara võimaldab lastel vaadata ja muuta pilte otse arvutis/tahvlis.
-
TTS Rahustav kiisu
Hariduspsühholoogide väljatöötatud rahustav kiisu on mõeldud igale lapsele, kellel tekib teistega suheldes ärevus. Käed saab mugavalt kiisu sisse ära peita ning see pakub turvatunnet.

HEV ja robootika
Robootikavahendite kasutamisel HEV õpilaste juures on välja toodud palju positiivseid ja arendavaid külgi: loogilise mõtlemise arendamine; matemaatiliste oskuste ja eneseväljenduse parandamine; põhjuse ja tagajärje seoste loomine ning mõistmine. Lisaks meeldib lastele robotitega mängida ning tegevused nendega on huvipakkuvad. Robotite võimalused hoiavad lapsed motiveeritud ja lapsed püsivad tegevustes kauem, kui traditsiooniliste õppemeetodite puhul.

Ozobot
Ozobot on maailma väikseim programmeeritavate nutikate haridusrobotite perekond, mis muudab MATIK/STEAM ja arvutiteaduse õppimise mänguliseks. Evo ja Bit robotite oskus sõita mööda mahajoonistatud või prinditud markerijoont ja järgida värvitriipudest koosnevat keelt, teeb Ozobotist suurepärase vahendi programmeerimise õppimiseks läbi mängu.
Ozoboti robotid on laste ja noorte nutikad kaaslased.

HEV ja virtuaalreaalsus
Koolid on üha enam keskendunud õpilase isiklikule arengule ja mõned tehnoloogiad aitavad seda protsessi kiirendada. Virtuaalreaalsus on eeskujuks ning asendamatu tehnoloogia järgmise põlvkonna õpilastele, see võimaldab õppida läbi kogemuse. Virtuaalreaalsus haarab õpilasi ning suurendab huvi õppimise vastu. See püüab õpilaste tähelepanu ning muudab tunnid meeldejäävaks. Peale peaseadmetes nähtut on suurepärane võimalus arendada õpilaste koostöövõimalust, jagades neile kätte erinevaid rühmatöid, viia läbi arutelusid ning jagada üksteisega oma kogemust. Virtuaalreaalsust saab integreerida traditsioonilisse õppetöösse ning seda on võimalik kasutada ka HEV õpilastega. "Väikeklassi õpetaja aitas luua lastel virtuaalreaalsuses turvalise keskkonna ning kui laps vajas rahunemiseks oma paika, oli hea kasutada loodud keskkonda selle jaoks." Avatud Kool.
ClassVR portaalis on koostatud erinevad HEV playlistid. Seal on olemas sensoorsed ruumid ja rahustavad stseenid.
HEV lisainfo
Kaasav haridus ja HEV-laste toetamine on nii Eestis kui mujal maailmas aktuaalne ja tõusva tähtsusega. Igas lasteasutuses on lapsi, kes vajavad individuaalsemat lähenemist. Tehnoloogia ja nutivahendid on HEV-õpilaste puhul suureks abiks, kui nende kasutamine eelnevalt läbi mõelda. Lapsed, kellel on raske keskenduda rohkem kui ühele stiimulile korraga, vajavad eakaaslastest rohkem välist abi. Edukaks toimetulekuks õppimisel ja suhtlemisel on vaja palju mõistmist ning toetust. Kordaläinud keskendumine tõstab lapse enesekindlust ja sisemist motivatsiooni. Selleks, et toetada last uute oskuste ja teadmiste omandamisel, saab õppetööd rikastada põnevate vahendite abil. IKT- ja robootika vahendite valimisel tuleb arvestada lapse eripära ja vajadustega ning leida sobiv vahend eesmärgi täitmiseks.