Erakliendi koduleht www.insplay.ee

Kuidas robootikapisikuga nakatada kogu lasteaed?

Lasteaia robootikakoolitus koos Insplay mentoriga - Insplay Haridus

Sindi lasteaiaõpetaja Maarja kogemuslugu

Sindi Lasteaia õpetaja ja Insplay mentor Maarja Saare andis sügisel lubaduse, et tema 74-aastane paariline on kevadeks maja kõige pädevam inimene robootikas. Küsisime Maarja käest 5 küsimust. Maarja räägib enda lemmik robotitest, IKT vahenditest ja sellest, kuidas ta seda kõike lasteaias kasutab.

1. Kuidas jõudsid Sina robootika ja tehnoloogiani?

Esimesi roboteid tutvustas mulle minu esimeses rühmas üks vahva ja nutikas 7-aastane poiss, kes käis robootikaringis. Kuna ta teadis, et lasteaias on olemas Bee-Botid, Blue-Botid ja Ozobotid, siis soovis ta üle kõige seda, et ta saaks nendega lisaks huviringile ka rühmas mängida. Nii saigi kokku lepitud, et mina toon robotid rühma, aga tema õpetab mu neid kasutama, et edaspidi saaksime neid ka õppetegevustes kasutada.

2. Millised on Sinu enda lemmikvahendid, miks?

Otseseid lemmikuid ei olegi mul välja kujunenud. Eelistan küll osade teemade juures ühte robotit teisele, kuid üldiselt üritan pakkuda lastele võimalikult laia valikut erinevatest robotitest, mida kasutada oskan.

3. Milliseid IKT vahendeid kasutate lasteaias ja kas midagi põnevat peale pesulõksude ja robotite veel olemas on?

Robotitest on meil hetkel majas olemas Bee-Botid, Blue-Botid, Ozobotid, Qobo roboteod, maastikurobotid, mTiny’d, LEGO Education Coding Express’id, LEGO WeDo’d ja tark kiisu. Eelmises lasteaias kasutasin ka Dashi, Doti, Edisone ja Makey Makey komplekte.

Nutikatest vahenditest on meil lisaks pesulõksudele olemas ka mikroskoobid, heli salvestavad taskutega matid ja jutupliiatsid.

4. Kuidas aktiivselt kaasata kogu rühma robootika tegevustesse?

Olulised märksõnad on siin piisavalt vahendeid ja suunajaid ning väikesed grupid. Alustasin minagi nii, et võtsin tegevusse korraga terve rühma, kuid üsna kiiresti sain aru, et see ei toimi. Lapse jaoks venis ootamise aeg tohutult pikaks ja lõpuks tundsid sellest robotist rõõmu ainult kas need lapsed, kes said esimeste seas teha või siis tõelised fännid. Edaspidi hakkasin tegema robootikategevusi väikestes gruppides (kuni 5 last) ja kaasasin ka oma rühmameeskonna, kes paralleelselt teiste gruppidega tegutses. Nii on mängurõõmu rohkem ja lastel jääb rohkem aega ka iseseisvalt robotite avastamiseks.

Jäta kommentaar

Kommentaarid avaldatakse peale toimetaja kinnitamist.