Suheldes paljude lasteaedadega kohtame sageli üht levinud väljakutset robootikavahendite nagu Bee-Bot või mTiny lõimitud kasutamiseks. Direktorite ja õpetajate sõnul pole piisavalt kogemust ja kindlustunnet 🤷♀️🤷♂️
Kui lasteaia robootikakomplektid koguvad enamus ajast tolmu, jäävad lapsed ilma võimalusest arendada olulisi tulevikuoskuseid nagu tiimitöö, loovus, kriitiline mõtlemine ja probleemide lahendamine.
Mida teeb näiteks Tallinna Kullatera Lastead teistmoodi, et kõik õpetajad oskaksid haridusroboteid kasutada, lõimida ja siduda õppetegevusse?
"Õpetajatel on vaja hirmust üle saada. Kui robootikavahendi karp on juba lahti tehtud, siis enamasti tekib sarnane eduelamus nagu lastel. Kui endal on hea kogemus, siis tahab õpetaja ka teistele jagada. Meil on õpetajatega majasisene kokkuelepe, et kord nädalas kasutatakse kas mingit robootika- või nutivahendit. Lastepoolne vastuvõtt on alati olnud positiivne. "
- Jana Süving, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja ja RoboMentor programmi koolitaja
Alanud on liitumine lasteaedadele suunatud tugiprogrammiga Insplay RoboMentor, mis aitab õpetajal saada enesekindlaks haridusrobootika kasutajaks ja särasilmseks eestvedajaks. Kolme kuu jooksul saavad osalejad kogenud praktikute käe all erinevaid koolitusi ja tuge, et nendest kasvaksid välja oma lasteaia sisesed mentorid, kes aitaksid ka teistel võtta robootika lõimitud õppetegevuses efektiivselt kasutusele.
Teie lasteaiast saab innovatsioonivedur 3 sammuga:
-
Liituge RoboMentor programmiga
-
Õppige lõimitud õppetegevusi ja saage tuge
-
Kasutage vahendeid praktikas
Osalejate arv on piiratud ja pooled kohad on juba täitunud.