Sphero Indi lifestyle pilt - Sphero Indi robot kodeeritud värvikaartidega

Teie lasteaia lapsed on robootikaks valmis!

Insplay RoboMentor tugiprogramm annab lasteaiale kindlustunde võtta haridusrobootika kasutusele 🤖

Insplay roboootikavalik - TTS Maastikurobot, Makeblock mTiny, TTS Bee-Bot, Ozobot Bit, Sphero BOLT, Sphero Indi, TTS Blue-Bot, TTS Robotkilpkonn, LEGO Education Coding Express, Wonder Workshop Dash, Intelino J-1 Nutirong, TADA jutupliiats, TTS Mikroskoop, TTS Helisalvestavad pesulõksud

Laste tulevikuoskused jäävad arendamata!? 😞

Paljudel lasteaedadel on robootikakomplektid olemas, aga õpetajatel puuduvad oskused ja kindlustunne nende igapäevaseks kasutamiseks
🤷‍♀️🤷‍♂️
Vähese haridusrobootika kogemusega lapsed jäävad ilma võimalusest arendada olulisi tulevikuoskuseid nagu tiimitöö ja juhtimine, loovus ja käeline tegevus, kriitiline mõtlemine, programmeerimine ja probleemide lahendamine  🚀

Kõik algab motiveeritud õpetajast

Insplay RoboMentor tugiprogramm võimaldab osalejal saada enesekindlaks haridusrobootika lõimitud õppetöös kasutajaks ja särasilmseks eestvedajaks.

  • Insplay Haridus ikoon - Töötoad (jutumull)

    Töötoad

    Iga kuu toimub käed-külge töötuba, kus õpime erinevaid robootikavahendeid lõimitud õppetöös kasutama ja kinnitame häid praktikaid.

  • Insplay Haridus ikoon - Välk

    Kogukonna portaal

    RoboMentor programmis osalejatele on liikmete veebiportaal, mis võimaldab ligipääsu õppematerjalidele ja omavahelist suhtlemist foorumis.

  • Insplay Haridus ikoon - Videokõned, grupikõned

    Virtuaalsed grupikõned

    Grupikõnedesse on lisaks programmis osalejatele kaasatud lasteaia juhtkonna liikmed, et jagada kogemusi, praktikaid ja vastata küsimustele. 

  • Insplay Haridus ikoon - Videojuhendid

    Videojuhendid

    Õpetajatega koostöös loodud videojuhendid selgitavad haridusrobootika kasutusvõimalusi igapäevases lõimitud õppetegevuses.

  • Insplay Haridus ikoon - Põial üles

    95%

    tagasisidet andnud varasematest osalejatest soovitaksid kindlasti RoboMentori programmi kõigile teistele õpetajatele ja lasteaedadele!

  • Insplay Haridus ikoon - Rakett

    +80%

    Osalejate tagasiside põhjal tõusis programmi tulemusena haridusrobootika kasutamise kindlustunne 

  • Insplay Haridus ikoon - Lehvitus

    Tartu

    RoboMentori õppegruppide kohtumised toimuvad Tallinnas Kullatera Lasteaias ja Tartus Soinaste lasteaias Laululind (Kurepalu tee 1, Soinaste küla).

Insplay Mentorite kokkutulek Insplay kontoris (Paavli 2a, Tallinn)

Insplay on õpetajatega ühes paadis 🛶

Insplay missioon on uue põlvkonna tulevikuoskuste arendamine.

  • Insplay on üle 30 aastase kogemusega arendava mängu, nutikate mänguasjade ja hariduslahenduste pakkuja.
  • Oleme viimastel aastatel Eestis haridusvaldkonnale tarninud üle 30 000 haridusliku programmeeritava roboti. 
  • Viime iga-aastaselt läbi koolitusi ja veebiseminare enam kui tuhandele lasteaia- ja kooliõpetajale.
  • Meie algatatud Robootika Lasteaias Facebooki grupis osaleb üle 5500 õpetaja. 

Teie lasteaiast saab innovatsioonivedur 3 sammuga:

  • RoboMentor ikoon - liitumine

    1. Liituge programmiga

    Registreeruge oma lasteaia osalejad ja liituge järgmise lennuga.

  • RoboMentor ikoon - praktika

    2. Väljaõpe ja tugi

    Õppige vahendite lõimitud praktikaid koos valdkonna kogenud tegijatega.

  • RoboMentor ikoon - kasutus

    3. Praktiline kasutuselevõtt 

    Mänguline haridusrobootika paneb silmad särama nii õpetajatel kui lastel.

Insplay RoboMentor eesmärgid

RoboMentori eesmärgid

  • Rikastame lasteaias toimuvat õppetööd läbi tänapäevaste mänguliste õppevahendite kasutamise, mis on lastele põnevad.
  • Programmi läbinud osalejad on enesekindlad, tunnevad robootika kasutusvõimalusi praktikas ja on võimelised kaasama teisi õpetajaid. 
  • Paraneb senine investeeringutasuvus läbi olemasolevate robootikaseadmete aktiivse kasutuselevõtu.
  • Haridusrobootika kasutus jõuab üha enamate lasteaedade igapäevasesse õppetegevusse ja toetab uue põlvkonna tulevikuoskuste arengut.

Liitu RoboMentoriga

  • RoboMentor hinnastus - üks osaleja
    • 3 praktilist käed-külge töötuba
    • 3 virtuaalset grupikõne
    • Veebipõhine portaal ja foorum
    • Video- ja kirjalikud materjalid
    • Lõpetamisel RoboMentor tunnistus
  • RoboMentor hinnastus - kaks või enam osalejat
    • 3 praktilist käed-külge töötuba
    • 3 virtuaalset grupikõne
    • Veebipõhine portaal ja foorum
    • Video- ja kirjalikud materjalid
    • Lõpetamisel RoboMentor tunnistus

Varasemate osalejate tagasiside

Kõik esinejad olid oma ala spetsialistid, keda oli huvitav kuulata ja tekitas huvi ka ise proovida robootika vahendeid.

Helle Möldre

Rapla Lasteaed Naksitrall

Mänguline ja loov koolitus. Õpetajat ennast arendav ja tööd lastega huvitavaks tegev.

Janika Bachmann

Tartu Karlova lasteaed

Meeldisid erinevad ülesanded, mida sai praktiliselt läbi teha. Jäin kogu programmiga väga rahule just selle tõttu, et kindlustunnet tuli palju juurde!

Elis Aliine Koit

Võsukese Lasteaed

Väga vajalik ja kasulik programm. Kindlasti osaleks veel, kui toimuvad edasiarenduseks lisakursused.

Angela Käärik

Tartu Lasteaed Tähtvere

2024 kevad õppeprogramm

  • RoboMentori raames toimub õppetöö kahes grupis - Tallinn ja Tartu. Kolme kontaktmooduli ehk praktilise kohtumise käigus tutvume käed-külge tegevuse kaudu erinevate robotite lõimingu võimalustega. Kohtumised toimuvad:
  1. Tallinnas, Kullatera Lasteaias aadressil Magdaleena 11/1 (ühistranspordi infoasukohakaart).
  2. Tartus, Soinaste lasteaias Laululind aadressil Kurepalu tee 1, Soinaste küla, Kambja vald (asukohakaart).
  • Virtuaalsed kohtumised toimuvad üle Teams kõne ja on planeeritud lõunaune ajale kell 13.30-14.30.
  • Kohtumiste ja kõnede vahelisel ajal saavad osalejad praktiseerida õpitut lasteaias. Samal ajal on võimalik iseseisvalt tutvuda erinevate õppematerjalidega ja suhelda teiste programmis osalejate ning juhendajatega veebipõhises keskkonnas.
  • Lõplikus kavas võib tulla ette muudatusi.

Praktiline kohtumine #1

 15. märts (reede), kell 13.00 - 17.00, Tallinna grupp, asukoht Tallinna Kullatera Lasteaed

  • Tutvume omavahel, räägime lahti programmi ülesehituse, kava ja eesmärgid ning teeme ülevaate tehnoloogiamaailma trendidest ning seosest laste tulevikuoskustega. Esineja: Andres Sirel, Insplay tegevjuht
  • Kuidas alustada lasteaias robootikaga? Esineja: Jana Plakso, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja
  • Käed-külge robootika töötuba: TTS Bee-Bot ja Blue-Bot + käsulugeja. Lisavahendite demod: TTS Robotkilpkonn, LEGO Education Coding Express, Sphero Indi. Esineja: Jana Plakso, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja

Grupikõne #1

27. märts (kolmapäev), kell 13.30 - 14.30, Tallinna ja Tartu grupile ühine  Microsoft Teams

  • Juhtkonna roll robootika kasutuses (lisaks kutsutud osalevate asutuste juhtkond). Esinejad: Piret Määr, Tallinna Kullatera Lasteaia direktor ja Elina Karu, Lohkva Lasteaia õppejuht. Modereerija: Andres Sirel, Insplay tegevjuht.

Praktiline kohtumine #2

12. aprill (reede), kell 13.00 - 17.00, Tallinna grupp, asukoht Tallinna Kullatera Lasteaed

  • Käed-külge robootika töötuba: Makeblock mTiny ja Ozobot Bit+. Lisavahendi demo: Dash robot. Esineja: Jana Plakso, Insplay Mentor, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja.
  • Eri vanuses lapsed ja liitrühmad. Esineja: Jana Plakso, Insplay Mentor, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja.

Grupikõne #2

2. mai (neljapäev), kell 13.30 - 14.30, Tallinna ja Tartu grupile ühine, asukoht Microsoft Teams

  • Digipädevuse arengu toetamine lasteaias (lisaks kutsutud osalevate asutuste juhtkond). Esineja: Kaire Kollom, Tallinna Ülikooli Haridusteaduste instituudi haridustehnoloogia lektor.

Praktiline kohtumine #3

 17. mai (reede), kell 13.00 - 17.00, Tallinna grupp, asukoht Tallinna Kullatera Lasteaed

  • Õuesõppe võimalused robootikaga. Esineja: Kertu Abras, Tartu Lasteaed Kannike rühmaõpetaja
  • Käed-külge robootika töötuba: TTS Maastikurobot, Sphero BOLT. Esineja: Kertu Abras, Insplay Mentor, Tartu Lasteaed Kannike rühmaõpetaja.
  • Tutvumine teiste populaarsete MATIK vahenditega: heli salvestavad seadmed ja mikroskoobid. Esineja: Kertu Abras.
  • Teiste populaarsete MATIK robotite demod: Makeblock Codey Rocky, Intelino nutirong, Esineja: Jana Plakso, Insplay Mentor, Tallinna Kullatera Lasteaia õppealajuhataja.
  • Rahastamise võimalused vahendite soetamiseks. Esineja: Jana Plakso.
  • Lõpetajatele tunnistuste üleandmine

Grupikõne #3

 5. juuni (kolmapäev), kell 13.30 - 14.30, Tallinna grupp, asukoht Microsoft Teams

  • Lõputöö kokkuvõtted, küsimused-vastused ja soovitused (lisaks kutsutud osalevate asutuste juhtkond). Modereerija: Andres Sirel, Insplay tegevjuht

Esinejad ja koolitajad

Insplay RoboMentor programmis löövad esinejate ja koolitajatena kaasa mitmed kogenud praktikud ja oma valdkonna tipptegijad

RoboMentor tugiprogrammi korduma kippuvad küsimused (KKK)

Kes on oodatud osalema RoboMentor tugiprogrammis?

  • RoboMentor tugiprogramm on mõeldud lasteaia õppejuhtidele ja õpetajatele, aga osalema on oodatud ka edumeelsed direktorid.
  • Eelnev robootika kasutuskogemus pole oluline, küll aga tulevad kasuks uudishimu, avatud meel ja valmisolek uusi asju õppida.
  • Mida suurem on osaleja huvi ja valmisolek uudsete tehnoloogiapõhiste vahendite kasutamise ja teie lasteaia kollektiivi kaasamise vastu, seda suurem on programmis osalemise kasutegur.
  • Võimalusel soovitame asutustel registreerida vähemalt osalejat, sest siis on neil kindlam tunne lasteaias läbiviidavaid tegevusi ja teiste kaasamist ellu kutsuda.

Kas ja millised robootikavahendid peavad lasteaial olema endal olemas?

RoboMentor programm on üles ehitatud praktilisel moel, kus töötoa formaadis toimuvate kontaktkohtumiste ja virtuaalsete kõnede vahel ootame osalejatelt haridusrobootika vahendite kasutamist oma lasteaias. See aitab parimal moel integreerida uusi teoreetilisi teadmisi läbi oma vahetu kogemuse.

Seega on vajalik, et lasteaial on endal olemas vähemalt üks tugiprogrammise kasutatav õpperobootika põhivahend. Vahendi puudumisel saab selle hankida Insplaylt. Küsi pakkumist haridus@insplay.ee

Programm tugineb kuuel ennast tõestanud ja Eesti õpetajate seas populaarsel hariduslikul robotil (põhivahendid):

Lisaks tutvume kohtumiste käigus läbi demode erinevate teiste robotitega:

Miks võiks lasteaia direktor toetada RoboMentor programmis osalemist?

Toome välja 6 peamist põhjust, miks iga edumeelne lasteaia direktor peaks toetama oma õpetajate ja õppejuhi osalemist RoboMentor programmis:

  1. Teie lasteaed saab oma mentori - mitmete Eesti lasteaedade kogemus on näidanud, et eduka haridusrobootika kasutuselevõtu üheks kriteeriumiks on särasilmne ja enesekindel eestvedaja. RoboMentor programmi eesmärk on pakkuda praktilist väljaõpet ja tuge osalejatele, et nendest kasvaks teie lasteaia haridusrobootika mentorid, kes tunnevad haridusrobootika lõimitud õppetegevuse kasutusvõimalusi ja saavad oma eeskujuga kaasata ülejäänud asutust.
  2. Lasteaia jätkusuutlikkus - sageli kasutatakse lasteaedades uudseid õppevahendeid ainult osade õpetajate poolt ja ebaühtlaselt. RoboMentor programmi eesmärk on koolitada lasteaia ühest või mitmest osalejast haridusrobootika mentorid, kes juhtkonna toetamisel kaasaksid ka teisi õpetajaid. See aitab tagada lasteaia jätkusuutlikkuse, et ka pärast inimeste vahetumist oleks üldine robootikavahendite kasutusoskus hea ning õppetegevuses ei tekiks ootamatuid pause.
  3. Olemasoleva investeeringu tasuvus (ROI) - paljudel lasteaedadel on robootikakomplektid olemas, aga nende aktiivne kasutuselevõtt on osutunud väljakutseks ja vahendid koguvad enamus ajast tolmu. RoboMentor aitab olemasolevatesse vahenditesse tehtud investeeringu tasuvust parandada läbi seadmete aktiivse ja eesmärgipärase kasutuselevõtu.
  4. Laste ettevalmistus tuleviku tööjõuturuks - läbi haridusrobootika õppetöös kasutamise toetame laste 21. sajandi ehk tulevikuoskuste arendamist, sealhulgas tiimitöö ja juhtimine, loovus ja käeline tegevus, programmeerimine, analüüsimine, kriitiline mõtlemine ja probleemide lahendamine.
  5. Innovatiivse lasteaia tunnus - ülemaailmsed lasteaedade edulood kinnitavad, et hariduslikud robotid muudavad õppetöö mänguliseks ja neid saab lõimida kõigi alushariduse ainevaldkondadega. Aktiivne haridusrobootika kasutus on tänapäevase uuendusmeelse lasteaia tunnus. Üha enam lapsevanemaid ootavad oma lasteaialt uudsete vahendite kasutust, mis toetavad laste tulevikuoskuste omandamist.
  6. Õpetajate motivatsioon - mõistame, et vahel tunduvad uudsed vahendid hirmuäratavad. Samas usume, et kõik õpetajad soovivad toetada laste tulevikuks paremat ettevalmistust läbi praktilise ja mängulise õppetegevuse. Aktiivsed haridusrobootikat kasutavate lasteaedade õpetajad on enamasti motiveeritumad, sest nad näevad vahendite mõju ja väärtust läbi särasilmselt õppivate laste. See omakorda tõstab õpetaja väärtushinnangut ja rahulolu.

Mul on veel küsimusi või ettepanekuid! Kellega peaksin võtma kontakti?

Lisaküsimuste korral võta julgelt ühendust Insplay RoboMentor programmi koordinaatoriga:

Email haridus@insplay.ee, telefon  650 0005

Loe programmis osalejate kogemusi ja valminud artikleid