Noorsootööasutustel, noorteühingutel ja huvikoolidel on taas võimalus taotleda rahastust kuni 11 000 eurot koostööprojektide elluviimiseks. Toetatavate projektide fookuses on vaimne tervis, demokraatiaharidus ja kuni 26 aastaste NEET-noorte (mittetöötavate ja mitteõppivate noorte) kaasamine.
Toetust saavad taotleda
- noorsootööasutused
- noorteühingud
- huvikoolid
- noorsootööasutuse või huvikooli pidajal üldhariduskoolil, kus korraldatakse huviharidust huvikooli seaduse tähenduses ning millel on Eesti hariduse infosüsteemis registreeritud vähemalt üks kehtiv huvihariduse õppekava.
Taotlusvooru prioriteedid
Projekt peab otseselt toetama rahastusvoorus toodud eesmärki ja prioriteetset teemat ning lähtuma "Noortevaldkonna arengukava 2021-2035" strateegilistest eesmärkidest.
- Võimekuse suurendamine noorsootöös ja huvihariduses noortele vaimse tervisega seonduvate küsimuste ja murede osas toe pakkumiseks
- Noorte demokraatiahariduse edendamine noorsootöö ja huvihariduse kaudu
- Riskirühmadesse kuuluvate noorte sotsiaalse kaasatuse suurendamine ning noorte eemale- ja üksijäämise riski vähendamine
Insplay pakutavad mängulised vahendid, virtuaalreaalsuse, robootika ja MATIK digilahendused on suurepärased tööriistad nende eesmärkide täitmiseks.
- ClassVR virtuaalreaalsus aitab kõigil noortel sh füüsiliste või geograafiliste piirangutega noortel osaleda haridus- ja sotsiaalsetes tegevustes. Näiteks saab läbi virtuaalreaalsuse külastada erinevaid kohti ja stseene, kus noored saavad õppida ja suhelda.
- xTool P2S laserlõikkur, M1 Ultra ülim käsitöökomplekt ja F1 lasergraveerija pakuvad käsitöö- ja loovtegevusi, mis võimaldavad noortel oma ideid ellu viia ja annavad võimaluse arendada praktilisi oskusi ning eneseväljendusvõimalusi, mis on oluline eriti NEET-staatuses (ei tööta ega õpi) noortele. Näiteks saavad noored tegeleda ettevõtlusega, disainides, graveerides ja tootes isikupäraseid tooteid, õppides samal ajal graafilise disaini ja digitaalse tootmise aluseid.
- Programmeerimist õpetavad haridusrobotid nagu LEGO Education SPIKE Prime ja Makeblock mBot2, Ozobot Evo, Intelino nutirong või Sphero BOLT+ saavad olla mängulised tööriistad, mille abil noortega viia läbi probleemilahendusele suunatud õppetööd, mis aitab maandada stressi ja arendada loovust ning teisi tulevikuoskusi. Haridusrobootika sobib suurepäraselt kriitilise mõtlemise arendamiseks läbi praktiliste programmeerimisülesannete. Robotid loovad mängulisi õppimisvõimalusi HEV-noortele ja vähemusgruppidele, tugevdades nende kuuluvustunnet.
- CoSpaces Edu võimaldab noortega kontakttööd tegevatel spetsialistidel või otse noortel luua interaktiivseid VR-simulatsioone mistahes teemadel. Näiteks saab virtuaalseid maailmu kasutada demokraatia, kodanikuõiguste ja valimiste kohta õppimiseks. Võimalik on luua virtuaalseid stseene, mille kaudu õppida tundma emotsionaalseid seisundeid ja stressijuhtimise tehnikaid. Virtuaalsete simulatsioonide kaudu on lihtne mõista teiste noorte kogemusi näiteks neuroerinevuste, sotsiaalsete väljakutsete või igapäevaelu erinevuste kohta.
-
Lauamängud: strateegiamängud (nt "Touche") arendavad planeerimist ja otsustusvõimet, samas kui koostöömängud (nt "Mölkky viskemäng", “Veame kihla?”) toetavad sotsiaalseid oskusi ja emotsioonide juhtimist. Mängud nagu "Alias" julgustavad emotsioonide väljendamist, mis aitab noortel ärevust maandada ja tõsta eneseteadlikkust ja enesekindlust. Uuringud näitavad, et mänguline tegevus vähendab stressi ja suurendab heaolutunnet (Schaefer & Reid, 2001). Noorsootöötajad saavad kasutada mänge grupidünaamika parandamiseks ja noorte emotsionaalse avanemise soodustamiseks.
Starteegiamängud võiksid pakkuda suuremat huvi taotlusvooru prioriteetides esile tõstetud poistele ja noortele meestele. -
Pusled: puslede lahendamine treenib tähelepanu, kannatlikkust ja probleemilahendusoskusi, mis on eesajukoore põhifunktsioonid. Puslede kokkupanek on rahustav tegevus, mis vähendab ärevust ja annab saavutustunde, mis on vaimse heaolu jaoks oluline.
Juhendajad saavad puslesid kasutada teraapilise vahendina, et aidata noortel keskenduda ja stressiga toime tulla.
Kuidas alustada?
- Mõtle läbi oma projekt ja vali sobivad Insplay lahendused, mis aitavad saavutada programmi eesmärke.
- Küsi nõu ja hinnapakkumist Insplay ekspertidelt, et saada parim lahendus oma projekti jaoks.
- Esita taotlus toetuste infosüsteemi kaudu hiljemalt 9. aprilliks 2025.