Insplay ellukutsutud haridusprogrammis RoboMentor osales kevadel kaheksa Tallinna lasteaeda, kus õpiti tundma alushariduseks sobivaid roboteid ja loodi osalenud lasteaedadesse juhtgrupid. Programm aitas kinnistada robootika väärtust MATIK-oskuste (eesti keeles MATIK = STEAM) ja digipädevuste arendamisel.
- Programmis osales kaheksa Tallinna lasteaeda, igaühest oli esindatud üks õpetaja ja üks juhtkonna liige.
- Kontaktkohtumised toimusid praktiliste töötubadena kord kuus Tallinna Kullatera Lasteaias.
- Töötubades õpiti tundma ja lõimutud õppes kasutama praktilisi robootikavahendeid, sealhulgas TTS Maastikurobot, Robotkilpkonn, Bee-Bot, Blue-Bot, Ozobot Bit+, Makeblock mTiny, Sphero Indi ja BOLT.
- Lisaks haridusrobootikale tutvuti ka teiste populaarsete innovaatiliste MATIK õppevahenditega nagu heli salvestavad seadmed, mikroskoobid ja TADA tark pliiats.
Robomentori tutvustus
RoboMentori programm on Insplay algatus, mis koolitab lasteaiaõpetajaid haridusrobootika mentoriteks. Programm ühendab praktilised töötoad, virtuaalsed grupikõned ja veebiportaali. Projekti raames pakutakse õpetajatele koolitusressursse, sealhulgas videojuhendeid. Esimest korda osales Robomentori programmis lisaks õpetajatele igast lasteaiast ka üks juhtkonna liige.
Robomentori eesmärk on arendada mentorite pädevusi ja oskuseid selleks, et neist kujuneks lasteaia siseselt enesekindlaid eestvedajaid. Mentorite edasine ja jätkusuutlik ülesanne on, et nad sisekoolituste käigus innustaksid ja juhendaksid kolleege robootikavahendite kasutamisel lõimitud MATIK-õppes.
Tulevikuoskuste arendamine
RoboMentori käigus leidis kinnitust, et haridusrobootika pole pelgalt tehnoloogiline valdkond. Robootika toetab tervikuna kõikide tulevikuoskuste arendamist: koostööoskused, probleemide lahendamine ja loogiline mõtlemine, digipädevused ja tehnoloogia mõistmine ning loovus.
RoboMentor aitab integreerida robootika alushariduse ainevaldkondadesse lõimitud õppe kujul.
Programm laiendab õpetajate digipädevusi, võimaldades neil kasutada tehnoloogiat õppetöös tulemuslikumalt ja enesekindlamalt.
Jätkusuutlikkus ja sisekoolitused
RoboMentori programmi raames julgustati lasteaedu looma sisemisi juhtgruppe. Lasteaedade sisesed mentorid, juhtkonna toetus ja juhtgrupid toetavad projekti jätkusuutlikkust. Mitmed lasteaiad plaanivad regulaarseid sisekoolitusi, robootika laenutuse kava ja teadlikumat tulevikuoskuste ning robootika teemalist suhtlust lapsevanematega.
RoboMentori projekti edukust tõendab, et 95% osalejatest soovitaksid seda ka teistele ning 100% teatasid paranenud oskustest ja enesekindlusest haridusrobootika kasutamisel.
Tallinna lasteaedade RoboMentori kogemused on eeskujuks
Insplay tänab professionaalse ja tulevikku vaatava koostöö eest Tallinna Haridusametit, kes on alushariduse robootikasuundade arengu toetamisel juhtiv oma ala tegija Eestis.
RoboMentor programm näitas, et teadlik, motiveeritud ja toetatud meeskond suudab viia haridusrobootika aktiivse kasutuse igasse lasteaeda. Kõikides kohalikes omavalitsustes on võimalus toetada sarnaseid algatusi, et laste digioskuseid ja MATIK-pädevusi arendada juba lasteaedades.
Julgustame tulevikus kõiki Eesti lasteaedasid RoboMentori programmiga liituma, et mängulise tehnoloogia abil laste õppimiskogemust rikastada.
Osalenud lasteaedade kogemuslood ja tagasiside:
-
Tallinna Kuristiku Lasteaed
"Peame laste digipädevuse arendamist ja õpetajate poolset haridusrobootika kasutamist oluliseks, kuna see loob tugeva aluse laste kohanemisvõimele kiiresti muutuvas tehnoloogiakeskses maailmas."
-
Tallinna Lasteaed Sinilind
"Haridusrobootika ei tähenda ainult tehnoloogiat, vaid ka koostööd, suhtlemist, katsetamist ja probleemide lahendamist – just neid oskusi, mida lapsed tulevikumaailmas vajavad."
-
Tallinna Liivalossi Lasteaed
"RoboMentoris osalemise kõige suuremaks väärtuseks peab meie meeskond õpetajate motivatsiooni kasvu, ühise mõtteviisi kujunemist ja arusaama, et haridusrobootika ei ole keeruline, vaid huvitav, arendav ja igati jõukohane."
-
Tallinna Luha Lasteaed
"Oma suurepärasele kogemusele tuginedes julgustab Tallinna Luha Lasteaed ka kõiki teisi lasteaedu osalema Insplay RoboMentori programmis, sest saadud teadmised ja oskused on kuldaväärt."
-
Tallinna Muinasjutu Lasteaed
"Hariduses on pidev uuendamine ja areng möödapääsmatu, et käia ajaga kaasas ja pakkuda lastele parimat õpikogemust. Üks selline arengusuund, mis on tõusnud suureks trendiks, on haridusrobootika."
-
Tallinna Mürakaru Lasteaed
"RoboMentori koolitusel osalemine andis tõuke hakata lasteaia töötajatega läbi viima robootikavahendite sisekoolitusi. Sügisel on plaan jätkata sisekoolitustega, robootikavahendite kasutamisega igas rühmas ning avatud robootika tegevustega."
-
Tallinna Raadiku Lasteaed
"Digipädevused ei tähenda üksnes tehnika kasutamist, vaid ka selle mõistmist, loovat rakendamist ja kriitilist mõtlemist. Haridusrobootika ühendab kõik need aspektid mänguliseks ja lapsesõbralikuks tervikuks."
-
Tallinna Tammetõru Lasteaed
"Meie eesmärgiks oli luua lasteaias ühtne ja toetav meeskond, kus kõik tunneksid end kindlalt robootika kasutamisel, mõistaksid selle väärtust ning oleksid valmis ühiselt tegutsema laste digipädevuse ja tulevikuoskuste arendamise nimel."